Kontakta oss på 031-127 111 eller info@ioi.se

Vi kan marknadskommunikation

zebra_marknadIdé & Information är en kommunikationsbyrå med lång och bred erfarenhet av marknadskommunikation i alla former. Vi är alltså ingen traditionell reklambyrå utan hjälper företag att hitta lösningar på marknadsföringsutmaningar och hitta rätt marknadsstrategi.

Vi hittar kreativa lösningar, kommer med kampanjförslag och hjälper er i mötet med kunden. Vår styrka jämfört med många andra byråer är att vi gärna involverar er personal i processen. Om de får bidra och känner sig delaktiga  blir kraften i genomförandet så mycket starkare och ofta sprider sig engagemanget till andra områden.

  • Vi har hjälpt Göteborgs Stad att rekrytera sjuksköterskor (utan att kunna konkurrera med lönen) och såg till att Göteborg lyckades bäst av alla kommuner med denna uppgift.
  • Vi har hjälpt Vasakronan att skapa intresse för och hyra ut lokaler i Televerket byggnaden vid Kaserntorget. Ett uppdrag som gick så bra att vi fick mer betalt än avtalat.
  • Vi har hjälpt Kungsmässan att utveckla sitt kundbemötande och ta ett steg på vägen mot titeln Sveriges Bästa Köpcentrum.

Mer om dessa och andra lösningar hittar du under Kundcase.

Vilka är dina marknadsutmaningar:

  • Hitta nya kunder?
  • Knyta upp de befintliga kunderna starkare?
  • Säkerställa ett effektivt och lönsamt deltagande på nästa mässa?
  • Skapa en ny och framgångsrik kampanj?
  • Annat?

Kontakta oss då på 031-127 111 eller mejla till info@ioi.se för att tala om hur vi kan hjälpa din verksamhet med marknadskommunikation.
Alternativt fyller du i formuläret nedan till höger så kontaktar vi dig.

PS. Vi är ganska breda i vårt kunnande och har lång erfarenhet av marknadskommunikation. Därför kan vi också hjälpa dig med annonser, posters, trycksaker, hemsida, sociala medier mm.

Kundcase:

Skanstornet: Utrymme för nytänkande

Uppdraget:
Att fylla 7.000 m2 i hastigt tömt, äldre kvarterskomplex med nya hyresgäster och visioner mitt i en konjunktursvacka.

Uppdragsgivare: Skanstornet AB.

Tillvägagångssätt
Ett idékoncept sjösätts som involverar ledning och lokalansvariga. Argumentation & arbetssätt trimmas, fastighetens möjligheter matchas mot tänkbara intressenter. Trycksak och tele-marketing ger stöd för inbjudan till visningsevenemang. Profileringen andas tradition och förnyelse.

Effekt genom ökad verkningsgrad:
Lokalerna fann nya hyresgäster i rätt tid. Fastigheten fick ett nytt, mer publikt ansikte och fastighetsägaren lärde sig ett nytt sätt att samarbeta.

Print Friendly
Sök på webbplatsen

Citatet:

"Vill du veta något om vägen framför dig, fråga den du möter."

Kinesiskt ordspråk

Sagt om oss:

- Jag är glad att ni har fått oss närmare varandra och tycker att vi fungerar bättre som grupp.

Jenny Giza, ICA Kvantum Frölunda
Copyright 2013 Idé & Information.
css.php