Kontakta oss på 031-127 111 eller info@ioi.se

En kundundersökning ger dig svaret på vad kunderna tycker men kanske inte säger

Kundundersökningar är ett verktyg som används för att ta reda på vilka åsikter och tankar dina kunder har om ditt företag. ”Som man frågar får man svar.” Många kunder har lärorika historier att berätta om företag de gjort affärer med. Åsikter och fakta som kan betyda mycket om de hamnar i rätt sammanhang.  Vissa undersökningar är utformade  på så sätt att du inte får fram vad kunden egentligen tycker. Vi har lång erfarenhet av kvalitativa undersökningar och därför vet vi vilka frågor vi ska ställa för att få sanningsenliga svar som möjligt. För att locka fram nyanser och utvecklingsmöjligheter använder vi oss av kvalitativa undersökningsmetoder

En kundundersökning ger insikter och skapar mervärde för företag.  Syftet med kundundersökningen är att den ska mynna ut i handlingsorienterade resultat som kan användas till att exempelvis skapa merförsäljning eller identifiera kunder som är på väg att överge ditt företag.

Vill du veta vad kunderna verkligen säger om din verksamhet? Låt oss berätta mer, eller läs mer i vårt produktblad om kundundersökningar.

 

”Your most unhappy customers are your greatest source of learning”
Bill Gates. Microsoft

 

”80% av företagen tycker att de levererar en överlägsen
kundservice, men bara 8 % av deras kunder håller med”

Källa: ”Turning Into the Voice of Your Customer”
Harvard Management Update Vol 10, No 10, October 2005.

 

Print Friendly
Sök på webbplatsen

Citatet:

"Your most unhappy customers are your greatest source of learning"

Bill Gates

Sagt om oss:

- Bra levererat! Vi kommer att ha stor nytta av undersökningsresultatet!

Anders Lundberg, JM AB
Copyright 2013 Idé & Information.
css.php