Kontakta oss på 031-127 111 eller info@ioi.se

Mystery Shopping – i sanningens ögonblick avslöjas allt

 

Mystery ShopperMystery Shopping är ett undersökningskoncept som avslöjar verkligheten. Man låter helt enkelt en anonym person besöka butiken och testa kundbemötandet. Metoden används för att mäta upplevelser och service inom tjänsteintensiv verksamhet. Hur ser det ut och vad händer? Hur tas kunder om hand? Hur fungerar bemötandet? Hur lever ett företag upp till sina löften?

Vi erbjuder två varianter av undersökning som har stora likheter med varandra:

Mystery Shopping inom konsumentområdet och detaljhandel, är en relativt standardiserad form för att mäta shoppingupplevelser i butiker. Här täcker vi in alla moment i köpprocessen i samband med butiksbesök och liknande.

Mystery Visitor är ett liknande koncept som riktar sig mot än mer uttalade service- och upplevelseintensiva leverantörer inom tjänsteområdet. Exempel på uppdrag kan vara att testa ett hotells standard, genomförande av ett evenemang eller agerande i komplex försäljning.

 

Ladda ner vårt produktblad för Mystery Shopping

 

Fördelar med Mystery Shopping:

• Förbättrad kundservice
• Nöjdare kunder
• Ökad försäljning och vinst
• Medarbetare motiveras att leverera jämn och bra service
• Ökad förståelse bland medarbetarna för hur man bygger bra kundrelationer
• Förbättrade möjligheter för ledningen att skapa rätt förutsättningar

 

Hur ser det ut i dina butiker?

• Hälsar medarbetarna välkomnande på sina kunder?
• Hur lyssnar personalen till kundernas behov, krav och önskemål?
• Hur förmedlas information, förslag och levererans, av rätt produkt, inom rimlig tid?
• Lever agerandet upp till företagets mål och koncept?
• Utnyttjas möjligheter att vinna merförsäljning?
• Agerar medarbetarna så att kunden vill återkomma?

Hör av dig så berättar vi mer om möjligheterna att anpassa upplägget efter varierande behov, eller kika på vårt produktblad här.

 

“Det kostar fem gånger mer att värva en ny kund än att behålla en gammal.
Att få tillbaka en kund som blivit missnöjd kostar hela 25 gånger mer.”
Christian Grönroos, professor, Handelshögskolan i Helsingfors

 

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa din verksamhet med Mystery Shopping?
Kontakta oss då på 031-127 111 eller mejla till info@ioi.se.
Alternativt fyller du i formuläret nedan till höger så kontaktar vi dig.

 

Kundcase:

 

Kungsmässan: Hur bra kan vi bli?

Uppdraget:

Mystery Shopping undersökning i samtliga av Kungsmässans 80 butiker.

Tillvägagångssätt:

Undersökningen utformades efter Kungsmässans vision för att ge störst nytta av mätbarhet som sedan kunde leda till största möjliga verkningsgrad internt genom utarbetade åtgärdsförslag.

Effekt genom ökad verkningsgrad:

Ökat självförtroende hos butikspersonalen avseende kundrelationer och samtidigt skapat ett ännu bättre shoppingklimat för kunden genom ökad förståelse för kund. Kungsmässan vann samma år priset som Sveriges bästa köpcentra.

 

Print Friendly
Sök på webbplatsen

Citatet:

"Customers cannot always tell you what they want but the can always tell you what is wrong"

Carly Fiona, Hewlett Packard

Sagt om oss:

- Vårt 50-års jubileum kan bara sammanfattas i ett ord: Succé!

Georg Söderberg, EL-MAX Nutrunner AB
Copyright 2013 Idé & Information.
css.php