Kontakta oss på 031-127 111 eller info@ioi.se

En modern och sökmotoranpassad hemsida kan ge resultat oväntat snabbt. Idé & Informations nya hemsida lanserades den 4 juni. Idag, tio dagar senare hittar Google vår hemsida för avsevärt fler viktiga sökord/termer än tidigare. Vi rankas som etta för fyra ord, topp tio för åtta och topp 20 för 13 st. Det är en resa som bara har börjat. Fullt genomslag för en ny sajt får man efter lite längre tid och med fortsatt utveckling av innehållet på hemsidan blir det ännu bättre. Något som kommer att leda till fler spontana förfrågningar från nya kunder.

Har ditt företag en gammal och trött hemsida får du gärna kontakta oss för en diskussion om vad vi kan göra för dig.

Hur visar man att man har ett kreativt verktyg för att snabbt redigera bilder? Adobe ville visa möjligheterna med Photoshop Live och bytte ut reklamskylten vid en busshållplats mot en bildskärm. I en bil mittemot hade man en kamera och en Photoshop artist vid namn Erik Johansson. Personer som satte sig i busskuren blev smygfotograferade och såg plötsligt sig själva på bilder under ständig förändring. Naturligtvis en rejält dyr kampanj i förhållande till hur många som såg den live. Å andra sidan har elva miljoner människor sett den på YouTube!

Tredimensionell annonsering är en varumärkesbyggande aktivitet som sker oannonserat, som en Händelse. Besökarna stöter alltså på den av en slump till skillnad från ett Evenemang som är utannonserat och som folk tar ett aktivt beslut att besöka.

Google brick logoVissa företag som arbetar med sökmotoroptimering (SEO) lovar sina kunder att deras hemsida skall rankas etta på Google, dvs visas först av svaren vid en sökning på Google. Var misstänksam mot detta. Ofta uppnår mindre seriösa seo-konsulter resultatet genom att fokusera på företagets namn eller välja ett sökord som är helt irrelevant.

Om du till exempel har ett tryckeri som heter Takaboom kan du nog bli etta på söktermen ”takaboom tryckeri”. Problemet är bara att ingen söker på det. Det görs 28 sökningar per månad i världen på ordet ”takaboom” och ingen av dem i Sverige. Knappast någon av de 28 lär leta efter ett svenskt tryckeri. Då finns det inget som helst värde i att Google rankar en svensk sajt för ett tryckeri som etta på detta sökord.

Att bli rankad som etta på sitt företagsnamn är uppnåeligt för många företag med unika namn och som har namnet i sitt domännamn. Om det nämnda tryckeriet har domänerna takaboom.com och takaboom.se kommer det att rankas det högt för sökningar på ”takaboom tryckeri”. Men de kunder som redan känner företaget chansar nog på att direkt skriva in www.takaboom.se?

Majoriteten av dem som söker efter ett tryckeri söker på ordet ”tryckeri”. Där är konkurrensen stenhård (90 500 sökningar per månad i Sverige) och det kostar både tid och pengar att bli etta om det ens är möjligt. För att då rankas högt behöver man hjälp av en seriös seo-konsult.

För ett mindre företag är det en bra start att se till att hemsidan produceras av ett företag som förstår sig på grunderna inom seo. Med rätt sökordanalys, rätt urval av sökord och en hemsida klokt uppbyggd baserad på dessa kommer man en bra bit på väg. I många fall ser man en rejäl förbättring i rankingen för prioriterade sökord på Google. Det man som mindre aktör också kan göra är att satsa på så kallade ”long tail” sökord. Med det menas hela fraser eller meningar. Ofta är det inte lika många sökningar på sådana men konkurrensen är också betydligt lägre. ”miljöcertifierat tryckeri i göteborg” är ett exempel på en ”long-tail” sökfras.

 

Läs mer på – Sökmotoroptimering med 100 % resultatgaranti är ren bluff!

En artikel på American Express Open Forum beskriver hur djurmatsföretaget IAMS VD upptäckte att företagets bästa medarbetare inom kundservice var de som gillade både djur och människor.

Ledarskapskonsulten Kevin Eikenberry var inte förvånad. Han menar att personer som inte gillar att interagera med andra människor får svårt att leverera en bra kundupplevelse. Detta eftersom nyckeln till framgång ofta ligger i att fokusera på den mänskliga sidan av problemet istället för problemet i sig. När man anställer till tjänster som innebär kundkontakter blir därför personliga egenskaper minst lika viktiga som utbildning och erfarenhet.

Alla kan dock utveckla sin förmåga att interagera och ge service! Detta genom träning och insikter.

– Vill du utveckla ditt företags kommunikation och kundservice är du välkommen att kontakta oss för en förutsättningslös diskussion.


1 2 3 4
Citatet:

"The young man knows the rules, but the old man knows the exceptions"

Oliver Wendell Holmes
Sagt om oss:

- Ni ökade allas delaktighet och kompetens. Jag är mycket nöjd.

Jarl Gustafsson. Stadskansliet, Göteborgs Stad
Copyright 2013 Idé & Information.
css.php